Pesan Al Qaeda kepada Indonesia

Pasca penyerangan bom bunuh diri di Hotel JW Marriott dan Hotel Ritz Carlton, untuk ketiga kalinya muncul blog yang berisi pesan yang mengatasnamakan Al Qaeda Asia Tenggara. Pesan berbahasa Melayu kali ini lebih menyoroti tindakan polisi pada 3 Juli 2008.

Berikut isi pesan Al Qaeda untuk Indonesia:

KENYATAAN MEDIA RASMI

Majlis Asy-syura Al-Mujahidin Tandzim Al-Qaeda Bahagian Asia Tenggara


Kepada: Seluruh Kaum Muslimin Terutamanya Kaum Muslimin di Indonesia

Assalamualaikum,

Perkara: Bebaskan Tawanan! – Anjuran Kepada Kaum Muslimin di Indonesia

Segala puji bagi Allah yang menganugerahkan Jihad Fi Sabililah sebagai peneguh kemuliaan Kaum Muslimin serta shalawat dan salam atas Nabi Muhammad Sallallahualaihi Wasallam yang menjadi ikutan terbaik bagi ummah ini. Amma Ba'du,

Daripada Abu Musa, dia berkata bahawa Rasulullah Sallallahualaihi Wasallam bersabda: Bebaskan tawanan, berilah makanan kepada orang yang lapar dan jenguklah orang yang sakit. (Sahih Jamius Saghir)

Pada 3 Julai 2008, Pihak Polis Kerajaan Thagut Indonesia telah membuat sidang media dan didalam majlis itu, mereka mendakwa telah menangkap beberapa orang kaum Muslimin yang dikatakan merancang melakukan letupan di beberapa tempat di Indonesia.

Penangkapan mereka adalah sesuatu yang tidak harus dipandang sepi. Umat Islam harus bereaksi. Mereka yang tertawan telah memberikan sesuatu untuk Islam. Apa pula sumbangan kita? Paling tidak kita harus berusaha membebaskan mereka. Bukan dengan perundingan untuk membebaskan mereka semata-mata tetapi juga dengan peggunaan senjata.

Adakah penangkapan demi penangkapan oleh Kerajaan Thagut Indonesia harus dibiarkan begitu sahaja? Adakah kita mahu penjara-penjara di Indonesia terus-menerus dipenuhi dengan Mujahidin dan penyokong-penyokong Mujahidin? Adakah kita sanggup hidup terus menerus dalam keadaan yang selesa, dengan segala kemewahan dan kesenangan hidup, sedangkan mereka yang tertawan terpaksa hidup dalam penderitaan? Dan, adakah kita nanti hanya mahu menangisi dan memuji tokoh-tokoh jihad semisal akhi Imam Samudera, setelah dia syahid dibunuh Pasukan Penembak tanpa mahu melakukan sesuatu untuk memastikan pembebasannya?

Justeru, bangunlah wahai jiwa. Bangunlah daripada kelemahan kamu. Kami menganjurkan kaum Muslimin, terutama di Indonesia, untuk melakukan apa-apa sahaja cara yang syarie untuk menyelamatkan seluruh Ikhwanul Mujahidin yang sedang tertawan. Antara cara yang dianjurkan ialah:

Menyerang penjara/tempat Ikhwanul Mujahidin ditawan untuk membebaskan mereka jika ada kemampuan untuk melakukan penyerangan sebegitu;
Menawan tebusan daripada kalangan Polis atau Tentera Kerajaan Thagut Indonesia supaya mereka dapat dijadikan tukaran untuk Mujahidin yang tertawan;

Menawan tebusan daripada kalangan pelancong asing terutama daripada Amerika Syarikat, Thailand atau sekutu-sekutunya untuk dijadikan tukaran untuk Mujahidin yang tertawan di Indonesia;
Memulakan penyerangan hendap terhadap Polis atau Tentera Kerajaan Thagut Indonesia secara berkala dan kerap dalam usaha mengugut mereka agar mereka membebaskan keseluruhan Mujahidin yang tertawan.

Justeru, apa yang perlu ialah mengumpulkan kekuatan dan bertindak. Percayalah kepada Allah. Dia pasti membantu orang-orang yang beriman:

Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (Dien) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu. (Surah Muhammad ayat 7)

Kepada pihak-pihak yang meninggalkan jihad dan tetap tidak mahu menyelamatkan kaum Muslimin yang tertawan dengan pelbagai alasan, misalnya dengan mengatakan “Indonesia aman, Jihad hanya dibolehkan di tempat konflik”, kami katakan: “teruslah dengan alasan palsu itu, dan itu tidak lain hanya akan membawa kamu kepada kehinaan.” Adakah aman namanya jika ada kaum muslimin yang tertindas? Adakah aman namanya jika pemerintah akan menawan/menangkap kita hanya lantaran Iman dan Jihad kita?

Apa pun, peluang masih terbuka. Bukan sekadar untuk memberikan makan anak dan isteri Mujahidin yang tertawan. Yang lebih penting, bebaskan yang tertawan itu sendiri. Itulah kewajiban kita. Laksanakannya atau kita pasti menerima kesannya.

Abu Ubaidah
Muhajir dan Mujahid Pattani Darussalam
Merangkap Jeneral Awwal Tandzim Al-Qaeda Bahagian Asia Tenggara.

9 comments:

armand said...

wah parah neh... Indonesia harus lebih berhati-hati dan waspada!!

Anonymous said...

Kalau mau melakukan pembunuhan massal, eggak usah bawa-bawa agama !!
Baca Quran ya bener jadi tahu mana yang salah dan mana yang benar. Rasulullah tidak pernah membunuh rakyat sipil, kenapa kamu melakukannya ?? Apakah kamu kira kamu lebih baik dari Rasulullah ??

Unknown said...

Noordin M Top & dr. Assahari WN malaysia, ancaman Al Qaeda berbahasa melayu juga .......apa ini artinya?

Anonymous said...

ini ni org yg salah menasirkan alquran,ngaur ngomongnya..dasar pengangguran.

Anonymous said...

isi pesan ini sungguh dapat merusak & merubah pikiran kita. harp diabaikn saja.,.,

A. HIDAYAT said...

kalau semua orang berpikiran begitu berarti kiamat sudah dekat.....islam adalah jalan damai bukan jalan bagi pembunuhh

Anonymous said...

Dalam riwayat lainnya, Nabi shallallahu ‘alahi wa sallam menyatakan tentang betapa buruknya mereka,“Mereka itu adalah sejelek-jelek makhluk.” (HR. Muslim dari Abu Dzar radhiyallahu’anhu).

I HATE MALINGSIALAN said...

JANGAN TERPANCING HASUTAN NEGARA "MALING SIALAN"
INI SEMUA TIPU DAYA MEREKA ...

MEREKA YG MENGIRIM TERORIS, MEREKA JUGA YG MENGHASUT KITA DENGAN ISU AGAMA ...

MALING SIALAN MEMANG NEGARA LAKNAT ..

GANYANG "MALING SIALAN" ...

Anonymous said...

sesungguhnya allah membenci orang atau golongan yang mengadu dombakan umatnya,,

Related post